fy!

Hade en liten skräckmorgon imorse kan jag säga!

Kom ut till stallet och skulle släppa ut hästarna vid halv 9, tog ut Bonito först eftersom han blir så hispig och nervös annars och skulle ta dom andra 2 till sin hage sen. Släppte ut Flinta och gick in och hämtade Fia. Hon hade inte ätit upp sin mat inne och hon verkade jättehängig och ögonen va jättetrötta, hon ville inte ens ha morötter eller äpplen när jag gav henne..... Hon hade ingen feber, hon hade bajsat så ingen kolik, hovarna var kalla så ingen fång  som hon har ibland - då blir hon jättedeppig! inget annat än att hon va helt konstig. Så jag släppte ut henne och fick nästan släpa med henne ut till hagen och sen stog hon i grinden med huvet hängande. Bara stog där och rörde sej inte ut fläcken. Gick ut med mat till dom och hon kom inte ens fram till mej så jag la det framför henne men hon rörde det inte utan stog bara där och va helt borta. Jätteläskigt! Mamma fick stanna hemma men hon stog där hon stog och sen fick mamma åka iväg och så kom jag hem och tittade till henne och några timmar senare va hon precis som vanligt. Tur! Trodde att on skulle dö eller nått, jätteläskigt! Undra vad det kan ha varit för nått...?!


//Jenni

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vilken sötnos!

2011-09-26 @ 11:43:49
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0