fia - tidsinställt

Här kommer sista presentationen av 3 om mina hästar.

Fia är ett litet welshsto på 117.5, född 1988 E:Bonnie Break O'Day RWM 14 Eu:Pendock Pluto WSB 3627. Stickelhårig/brunskimmel med sbläs och lite strumpor här och där. Fia är en lite känslig och rädd tjej, tyckerinte om män och är lite känslig för nya människor. Hon är ingen tuffing direkt men vinner man henne till sin sida så är hon jättego ochvärldens mysig lilla ponny.

Jag började rida Fia när jag va ungefär 12 år gammal, då ägde min kompis Erika henne men sedan när jag fick min första egna ponny så fick vi låna Fia som sällskapsdam eftersom Erika hade ambitioner att tävla hoppning - vilket Fia inte va lite pigg på. Sen, efter nått/några år fick vi Fia i julklapp av Erika&hennes familj och nu är hon stallets lilla maskot.

Hoppningen har aldrig varit Fias starka sida. Hon ser spöken och troll över allt och tycker det är lignare och mindre läskigt på dressyrbanan. Hon skulle säkert kunna ha blivit en bra dressyrponny för hon är ganska välriden och väldigt känslig och lätt att rida fint men det blev aldrig så. Men Fia fick ett föl 1994, Dutchess the King som gick Sm dressyr och han va en riktigt fin dressyrponny.

//Jennii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0