trött

Idag har jag varit riktigt duktig, tycker jag själv! Så nu är jag rätt trött...

Gick upp vid 9 och red ut med Bonito i ungefär 1.5 timme och red jätteseriöst för ovanlighetens skull! putsade på han och gjorde iordning honom jättenoga innan och efter så han va jättefin. Sen red jag lika långt med Flinta och tvättade till och med av honom efteråt eftersom han ser ut som nått man hittar på soptippen. Sen mockade jag stallet och ströade alla boxar, fyllde vattenhinkar, gjorde höpåsar och gjorde iordning all mat, ut och lunchfodra hästarna i hagarna, putsade alla sadlar, träns, benskydd, stövlar mm och packade alla Bonitos grejer eftersom han åker till skolan imon och sen städade jag mitt rum.

Nu ska jag chilla hela kvällen, imon blir det upp tidigt och rida Flinta och fixa stallet, göra mej iordning och åka och träffa Louise och sedan hem och packa det sista av Bonitos grejer och försöka lasta honom och sen ska han till skolan. Rider han antingen i ridhuset eller inte alls. Beror på hur nervös och stissig han blir denna gången. Sedan ska jag hem och göra mej iordning igen och in till gbg och gymma med bästis. Gonna be a long day! och förmodligen dålig uppdatering men gör nått/ågra tidsinställda åt er.


//Jennii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0