schabrak mot sadelknutar

När vi fick hem Bonito fick fick vi med 2 schabrak av Sofia, schabrak som ska se till så han inte får sadelknutor som han tydligen lätt får, hon visste inte om det va bullshit eller inte men sen hon började använda dom+fick 2 nya pefekt, utpassade sadlar har har inte haft problem med det. Så hon vet inte om det va för de bättre anpassade sadlarna och/eller på grund av schabraken.
Det är små luftbubblor/luftringar i hela schabraket och små, mjuka gummikulor på hela insidan av schabraken och är från det italienska märket Pioneer. Gummikulorna ska tydligen minska risken+vara lättare att bara torka av så det alltid är rent+att svett rinner bort från hästen och med andra rd alltid är ren och torr under sadeln..

Någon som vet om detta är något som funkar?


Dom är fruktansvärt fula kan jag säga iallafall, ett hemskt straff mot mej som älskar att matcha och mixa färger! Men jag får rida med fina schabrak på honom när vi tävlar eller om vi vill se lite niceigare ut nångång emellanåt ibland drar jag ändå på det. Men annar får jag försöka tänka på att det är viktigare att han är hel än att han är snyggast i stan... ;)

//jennii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0