en häst tommare....

Nu är stallet hemma en häst tommare. Flinta saknar att inte behövs bossa och försvara sitt place 24/7 så han tar ut det på Fia. Bonito ser ut som en skabbäten åsna och Flinta har bevisat att han är herre på täppan här hemma, så att säga! Fia är superhorny och har förlorat sitt ragg och är jätteemo så hon står och skriker efter han hela tiden så det är full rulle hemma....
Bonito ville inte bli lastad idag kan jag säga, tog över 1 timme att lasta honom men till slut kom vi iväg och han verkade ganska lugn när han hade fått lite mat, inget skrik och gap denna gången iallafall, skönt! Förra gången stog han och gnäggade och pep så alla andra hästar i stallet stog och gapade. Superstörigt! Men han hade varit ganska orolig när vi åkte för han va jättesvettig när vi lastade av han, så jag la på ett täcke så han inte skulle stå och bli kall.
Imorgon blir det dressyträning och stalltjänst, taggar. Inte!

Btw så blev jag och Mickaela väldigt sura, nu när alla 3or har kommit tillbaka från deras praktik så har dom tagit nästan alla sadelplatser, exakt alla tränskrokar och tagit upp all plats på hyllorna. Vi fick snällt lägga alla våra saker på golvet, mina sadlar hänger längst upp och längst ner - den ena hänger så högt upp så jag inte når den alls och den andra hänger så långt ner så den får 300 kg på sej. Superkul! Vi ska prata med skolan så dom sätter upp fler hyllor, fler krokar och sadelhängare för annars får vi slåss om dom, simply!


//Jennii


Kommentarer
Postat av: iiiden med 3 i

följa varann via bloglovin ?:D

kram

2011-10-02 @ 22:41:46
URL: http://iiiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0