dagen...

Började med stalltjänst, sedan hade vi djursjukvård. Visste ni att man egentligen bara ska rida med ett bett 2 ggr i rad och sedan ska man byta för att hästen ska få varation orwhatsoever för olika bett sitter olika i munnen och då minskar man risken för sår, tandproblem mm, och nosgrimma ska man med byta mellan några ggr/veckan för att inte klämma på tänder och skelettet på samma ställe dag ut och dag in.. Känns lite överdrivet menmen.... Lärde mej nått nytt iallafall ;)
Sedan skulle vi ha djurkunskap men eftersom vi skulle ha föreläsning till klockan 6 med Bonde Söker Fru Thilde så fick vi ledigt den lektionen. Passade på att skritta och trava Bonito i paddocken några minuter lätt eftersom han blev vaccinerad går så tog vi det lungt. Föreläsningen handlade om eget företagande med hästar och sådant men jag lyssnade inte på hela, efter pausen åkte jag hem för jag hade en del att fixa hemma.

Och känner att jag ska ta tag i lite arbeten i helgen och dnna veckan. Har ett rasarbete ihop med Hanna som ska vara klart till nästa veckan, ska skriva rent och fixa iordning min stress inlämning till på torsdag fast den är så gott som klar redan, sedan ska jag och jossan skriva ett arbete om tarmvred som vi ska börja på med ckså så jag har en del men jag har koll på det känner jag.

//Jennii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0